Contact
info@parenticom.nl
06 - 48269085
Parenticom geeft 3 masterclasses tijdens de ‘Kinderopvang Inspiratiedag’ in de Reehorst te Ede. De dag wordt op 15 juni a.s. georganiseerd door Kinderopvang.tevreden.nl & Partners.
· Communiceren met ouders: Laat zien wat je in huis hebt!
En weer hoor je jezelf zeggen: ‘Ja hoor, alles is goed gegaan, lekker gegeten en gedronken, en ook nog heerlijk geslapen. Geen bijzonderheden eigenlijk’ Herkenbaar?
Een veelgehoorde klacht van pm’ers is dat ouders ’s morgens hun kind ‘droppen’, niet weten hoe snel ze weg moeten gaan en nauwelijks tijd hebben om een woord te wisselen. En soms ‘eisen’ ze juist te veel tijd.
Een klacht die we van ouders horen, is dat pm’ers niet altijd geïnteresseerd zijn in hun verhaal ’s morgens, omdat ze het dan heel druk hebben met het ‘in ontvangst nemen’ van alle kinderen. Of ze vinden dat er geen interessante informatie over hun kind wordt verteld.
Zo zie je maar: de kwaliteit van de opvang staat of valt grotendeels met de communicatie naar de ouders!
Tijdens deze masterclass leer je hoe je effectief met ouders communiceert. Overdrachtsmomenten kun je daar heel goed voor gebruiken. Nicole geeft je praktische tips over hoe je ouders de pedagogische meerwaarde van je organisatie laat zien. Dat is fijn én inspirerend!
Aanvullende blog lezen? Klik hier
· Van klacht naar tevreden klant
Ouders klagen weleens, terecht of niet. Maar…, wat heb je liever? Dat ouders zich beklagen in de omgeving, op het schoolplein, bij andere klanten? Of toch liever bij jou?
Een klacht is een kans om aan te tonen dat je ook dan klaarstaat! Of misschien juist dan. Want als de ouder zich gehoord voelt en als je de klacht goed oplost, groeit de vertrouwensband. En het mooie is: deze ouder laat zich sneller positief uitlaat over je organisatie!
Tijdens deze masterclass leer je hoe je het beste omgaat met een klacht. Je weet hierna klachten om te buigen naar een positieve ervaring voor de ouder en een leerervaring voor jouw organisatie. Een klacht was nog nooit zo inspirerend!
Aanvullende blog lezen? Klik hier
· Klantgerichte klantenservice
De context waarin kinderopvangorganisaties functioneren verandert voortdurend. Inmiddels is groei opnieuw merkbaar De afgelopen jaren was sprake van een krimpende markt: organisaties leveren op alle niveaus een grote inspanning om de potentiële klant voor zich te winnen en de bestaande klant te behouden.
Naast het doen van marketingactiviteiten is het steeds belangrijker, dat op het moment dat de ouder daadwerkelijk in contact komt met een organisatie, dit contact gestroomlijnd en vooral klantgericht en professioneel verloopt. Met andere woorden: de (potentiële) klant voelt zich welkom en wat de klant belangrijk vindt vormt het uitgangspunt voor het gesprek. Medewerkers van bijvoorbeeld de klantenservice of afdelingen Planning & Plaatsing (ook wel Centraal Kantoor) vormen in het verkooptraject van een organisatie dus een belangrijke schakel. Nog niet altijd zijn zij zich hiervan bewust. Of ze weten niet precies hoe ze een actieve bijdrage kunnen leveren aan het verkoopproces.
Handige tips en handvatten komen aan bod voor een klantgerichte klantenservice tijdens deze Masterclass.
Workshops Ouderbetrokkenheid
'Jullie hebben echt kwaliteit geleverd en men ging inderdaad zeer tevreden naar huis, ik ook dus. Mooi dat jullie het zo degelijk afronden ook.'
A van ‘t Sant
Algemeen directeur praktijkscholen Quadraam