Contact
info@parenticom.nl
06 - 48269085
De hieronder beschreven trainingen behoren tot ons standaardaanbod. In samenspraak maken we ze op maat voor uw organisatie. Staat uw training er nog niet bij? Neem dan contact op om uw wens aan ons voor te leggen.
In company trainingen worden op maat samengesteld. In overleg wordt het aantal dagdelen training gekozen afhankelijk van de gewenste doelstellingen. Overdag hanteren wij 3 tot 3,5 uur als duur van een dagdeel. Het is mogelijk om een dagdeel in de avond te plannen. Wel adviseren we voor de avond een maximale duur van 2,5 tot 3 uur. Deelnemers ervaren een avonddagdeel vaak als pittiger na een werkdag. Een training op zaterdag behoort ook tot de mogelijkheden. Op een zaterdag kunnen twee dagdelen worden gecombineerd tot een studiedag.
Onze trainingen zijn voor deelnemers met werkervaring en/of opleiding in de kinderopvang Er zijn verder geen eventuele vooropleidingseisen. Mocht dit voor een specifieke maatwerkopleiding toch wenselijk zijn om een aanvangsniveau of eventuele vooropleidingseisen te stellen, wordt dit in overleg vastgesteld en vastgelegd in de offerte en opdrachtsbevestiging.
Een open aanspreekcultuur creëren is méér dan een training feedback
Maar hoe krijg je deze open aanspreekcultuur? Vaak is het maar wat lastig om elkaar aan te spreken. We denken vaak dat elkaar feedback geven volgens de regels voldoende is daarvoor. Maar als het grotere [...]
meer informatie →
Ouders die staan voor de keuze van kinderopvang gaan ‘shoppen’. Ze verdiepen zich in het ruime aanbod en kiezen na wikken en wegen de organisatie die het beste bij hen en bij hun kind past. Een gesprek op locatie met rondleiding, maakt deel uit van dit belangrijke keuzeproces. Het [...]
meer informatie →
Medewerkers krijgen als gevolg van de veranderende omstandigheden of een doorgevoerde reorganisatie een nieuwe functie binnen de teams en een leidinggevende rol. In deze training verwerven ze de leidinggevende competenties die daarvoor nodig zijn. Het [...]
meer informatie →
'Communiceren met ouders' is de training voor verdere professionalisering van medewerkers in de kinderopvang in hun communicatie met ouders. Goede communicatie is een voorwaarde voor tevreden en betrokken ouders!
Doelstelling is de deelnemers te bekrachtigen in hun rol en ze stevig in hun [...]
meer informatie →
De dikke Van Dalen verklaart: fan (de; m,v; meervoud: fans)
1. enthousiaste liefhebber of bewonderaar
Zijn jouw ouders gewoon klanten of echte fans? Heb jij je dit weleens afgevraagd? Echte fans zijn namelijk loyaal, vertellen de [...]
meer informatie →
In de huidige situatie is het voor elke kinderopvangorganisatie van groot belang de eigen zaken goed op orde te hebben en met alle medewerkers permanent de eigen organisatie professioneel te profileren. Er ontstaan ook nieuwe samenwerkingsverbanden waarin de [...]
meer informatie →
Stress beïnvloedt je mogelijkheid om helder te denken, alert te reageren, optimaal te functioneren en dus jouw communicatie. Jouw 'stress-niveau' heeft bovendien invloed op hoe je je voelt aan het eind van een dag, op je gezondheid en op je relaties. Vaak veel stress hebben is niet gezond, dat [...]
meer informatie →
Veel pedagogisch medewerkers krijgen het warm bij de gedachte een collega aan te moeten spreken op gedrag. Bijvoorbeeld omdat ze bang zijn te kwetsen of omdat ze 'niet moeilijk' willen doen. Complimenten geven en ontvangen gaat ook niet iedereen even gemakkelijk af. Zowel het geven van [...]
meer informatie →
‘Klantgericht werken op kantoor’ – voor medewerkers Planning & Plaatsing / Centraal kantoor KO
De context waarin kinderopvangorganisaties functioneren verandert voortdurend. De afgelopen jaren was sprake van een krimpende markt: ko organisaties leveren op alle niveaus een [...]
meer informatie →
Je bent leidinggevende en communiceert al behoorlijk transparant met je medewerkers. Ook kun je in gesprekken goed omgaan met weerstand. Wellicht ben je nu toe aan een volgende stap? Dan is de tweedaagse training 'Teambuilding met je eigen team(s)!' voor jou waarschijnlijk [...]
meer informatie →
In het kinderdagverblijf en op de bso vinden ’s morgens en ’s middags de overdrachtgesprekken plaats tussen de ouder en de pedagogisch medewerker.
’s Morgens draagt de ouder de zorg voor het kind over aan de leidster, die dan voor het kind verantwoordelijk wordt. Het is dus belangrijk dat de [...]
meer informatie →
Ook in de kinderopvang zien we steeds vaker dat, net als op de basisschool, er tienminutengesprekken plaatsvinden. Dit zijn gesprekken waarbij aan de hand van observatielijsten over de ontwikkeling en het welbevinden van de kinderen wordt besproken met de ouders. In de kinderopvang wordt hier [...]
meer informatie →
Wat de pm in de overdrachtschriftjes voor ouders schrijven draagt bij aan het beeld dat ouders hebben van de kwaliteit van de opvang. De wijze waarop leidsters de schriftelijke communicatie naar ouders toe verzorgen is heel erg bepalend voor de [...]
meer informatie →
Voor wie?
Wij zijn er een voorstander van dat in de trainingen zowel de organisatie als de [...]
meer informatie →
Bemiddelingsmedewerkers van gastouderbureau’s krijgen als gevolg van veranderende omstandigheden te maken met de noodzaak om professioneler, klantgerichter en zakelijker te werken. De toegenomen concurrentie en een kritischer houding van ouders noodzaken tot [...]
meer informatie →
Hoe je communiceert en situaties tegemoet treedt, op je werk of privé, wordt voor een groot deel bepaald door je normen en waarden. Een goede ‘match’ tussen jouw persoonlijke waarden en de waarden van de organisatie waar je [...]
meer informatie →
Masterclass Overdrachtsgesprekken – Laat zien wat je in huis hebt!
En weer hoor je jezelf zeggen: ‘Ja hoor, alles is goed gegaan, lekker gegeten en gedronken, en ook nog heerlijk geslapen. Geen bijzonderheden eigenlijk’. Herkenbaar?
Jij bent het visitekaartje van de [...]
meer informatie →
Een interactieve workshop over communiceren met ouders met de inzet van theatersport. Theatersport staat voor: de ander Laten schitteren, Ja En i.p.v. Ja maar en Fouten maken moet: durf te falen om te leren, innoveren en te optimaliseren.
Hoe flexibel ben [...]
meer informatie →
In de horeca en retail is ‘Hospitality’ een bekend fenomeen. Hoe zorg je voor een positieve, memorabele beleving die het doorvertellen waard is! Hospitality krijgt ook steeds meer aandacht in de kinderopvang. Terecht! Juist in tijden van groeiende vraag mag [...]
meer informatie →
Ben jij klaar voor de mentorgesprekken zoals beschreven in de wet IKK?
Per 1 januari 2018 hebben alle kinderen in de kinderopvang een eigen mentor. Dit is het gevolg van de inwerkingtreding van de Wet Innovatie en Kwaliteit (IKK) in de kinderopvang.
In de dagopvang is de mentor verplicht periodiek de [...]
meer informatie →
Verwerven van leidinggevende competenties
'Alle drie de leidinggevenden hebben de training als heel prettig ervaren. Ze geven aan dat ze nu meer handvatten hebben om fijner leiding te kunnen geven.
Ik ben dan ook gelukkig met de keuze voor jullie; mijn dank voor de prettige training!
Margriet Leentjens
Het Woldkasteel - kinderopvang'